torsdag 6 december 2012

Nintendo DSI XL - Annies julklapp

 Nu har jag beställt Annies julklapp på nätet, en Nintendo konsol.  Det bästa priset hittade jag på Spelbutiken där den kostade 1498 kr. 

Hoppas hoppas att hon kommer tycka om den. Jag vill verkligen att hon ska lära sig spela. Jag själv är helt kass, verkligen. Kanske kan vi båda lära oss genom Nintendo konsolen? Jag har redan ett spel Pippi Långstrump till henne, som jag ser fram emot att testa på henne. Tänker mig att det här blir en julklapp som räcker länge länge och som kan användas av både Magda och Annie.

Har ni någon erfarenhet av Nintendo till barn? Jag skulle bli så glad för lite kommentarer om era erfarenheter och gärna tips på bra spel för barn i 5 årsåldern. Jag är en sådan nybörjare, har aldrig direkt intresserat mig för att spela. 


Lite stolt över mig själv också att jag är ute i så här ENORMT god tid (för att vara mig)!

/Linda

1 kommentar:

  1. Oj oj vilken fin julklapp. Vi älskar nintendo och alla deras konsoller. DSI XL är en av våra favoriter. Det går att ta med sig om man ska på tråkiga äventyr som innebär långa väntetider och allt blir så mycket lättare med spelet. Nu finns Josefin-spelen till nintendo. Då kan man lära sig räkna stava och lära sig engelska. Men sedan tokgillar vi alla Super Mario spelen. Jag vill också lägga ut en varning för Leog-spelen som finns. De är ofta krångliga och rätt dåligt gjorda.

    SvaraRadera