torsdag 6 september 2012

Kattresan

I söndags var det fyra loppisar runt om i vårt bostadsområde. Vi passade på att ge oss ut och leta fynd. Förutom en pulka, två par vinterskor och ett par gummistövlar hittade jag denna klassiker. Den kostade en femma. Prisvärt.


Jag har själv inget eget barndomsminne kopplat till Kattresan av Ivar Arosenius men jag kunde ändå inte motstå de charmiga retrobilderna. Att handlingen visade sig vara riktigt skruvad och rimmen fyndiga var bara en bonus. Det ska bli spännande att se hur Ebbe om några år reagerar på att katten faktiskt spricker på grund av för mycket mat. Lite läskigt kanske? Tur att skräddaren kunde sy ihop katten igen. 



Även om Ebbe inte riktigt har tålamod att lyssna på hela berättelsen än tycker han om att bläddra i boken och jag kan tänka mig att den kommer bli en favorit så småningom.


/Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar